Rebekka Moisio
We fear rejection, want attention, crave affection, and dream of perfection. ♥

10 inlägg - Om mig

Namn: Rebekka Moisio
Ålder: 16
Bor: Skara kan man nog säga
(jag lovar er att ingen kommer veta vart jag bor om jag säger det >.>)

Intresse:
Ja, vad finns det som är bättre än att vara med personen man älskar? Det ligger nog 1:a på min lista, att ha en riktigt myskväll med film och allt med min älskade!~ <3 

Jag är en såndär person som folk skulle kunna kalla "störd", jag är väldigt flummig utav mig när jag är med kompisar, jag sjunger nästan hela tiden och jag dansar väldigt mycket, bl.a. shuffle! :)
Jag ÄLSKAR musik, man kan säga att musiken är min drog och min terapi, musiken finns alltid där för en i alla lägen och kommer alltid att göra det. 
Jag gillar även och läsa, att bara försvinna bort i en bok samtidigt som man dunkar musik är riktigt skön känsla. Det jag läser mest är:

- verklighets baserade böcker
- fantasy, t.ex. med vampyreroch sånt, MEN ALDRIG TWILIGT!!
- Manga

Jag gillar att baka, speciellt cupcakes, finns inget roligare att baka än cupcakes! Och jag älskar att rita OWO
Jag älskar även att kolla på film, spela tv-spel, jag lovar er ni skille få stor styk om ni spelade Tekken mot mig ;))
Men inget slår............SHOPPING OCH SÅPBUBBLOR!! :D <3  

Det jag avskyr:
Jag är en väldigt stor djurvän och är väldigt mycket emot djurplågeri, slakt och jakt, men jag är inte vegetarian, men jag avstår gärna från att äta kött.
Jag tycker att det är fel mot djuren, visst klart vi behöver mat, men jag klarar bara inte av det.
Naturen behöver inte jakten, för naturen sköter allt på sitt egna vis, det har den alltid gjort och människan ska inte komma och bestämma hur naturens fauna ska se ut!
Bara tanken att döda ett djur och sedan stycka upp det till små bitar gör mig illamående. Nej, det är nog det jag avskyr mest, jag mår så dåligt utav det!

Hälsa:
Jag kan verka vara väldigt glad utåt, men på insidan så kan jag vara hur deprimerad som helst, och så är det väldig ofta. Anledningen till det är att jag har haft en rätt jobbig uppväxt och har minnen och massa tankar som plågar mig dag in och dag ut.
Men jag vill inte visa mig "svag" jag vill visa mig "stark" jag vill kunna vara den där kompisar som folk kan vända sig till, en sån som dom verkligen kan lita på. 
Jag har varit väldigt mobbad i skolan och jag har fått lära mig att stå på mig, stå för mina åsikter och inte låta någon trycka ner mig. 
Jag försvarar mina vänner, och om dom bråkar med mina vänner så blir inte jag glad. Det är en sak att gå på mig, det är jag van vid att hantera, men att gå på mina nära, det accepterar jag INTE!
Då blir Bekka förbannad och man vill inte ha Bekka förbannad, trot eller ej~

Men såklart så har jag ju stunder då jag känner mig glad och lycklig, det är då när jag är med min älskade, jag har aldrig kännt mig så älskad utav någon som jag känner mig med honom.  (förutom mina syskon)
Även när jag är med mina bästa vänner så kan jag glömma bort allt det där tunga som tynger mig och jag kan få skratta.  


Det var lite kort om mig, hoppas ni fick reda lite mer om mig nu! :)
Om det är något ni underar över så är det bara att fråga! :)
Ha det gött! Baaii!~

SHALALALLALALA


Dagens Citat: .: När jag ser en joggare le ska jag överväga saken :.
Låt: Six:AM - This Is Gonna Hurt




julia

aldrig twilight, håller med dig där ;)

2012-04-11 / 20:54:14
BLOGG: http://idoljulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback