Rebekka Moisio
We fear rejection, want attention, crave affection, and dream of perfection. ♥

Dilemma


Studenten närmar sig med snabba steg, bara 150 dagar kvar!! OMG TAGGAAAA!!!! <33

Men här kommer vi té mig lilla dilemma. 
Klassen vill göra en klassresa till Turkiet innan studenten och tro mig jag vill verkligen följa med, men här kommer problemet.

Jag är finsk medborgare och har inget pass eftersom det har gått ut, det betyder att jag måste ändra mitt medborgarskap till svenskt och skaffa ett nytt pass om jag inte vill betala typ ca 3000 kr för ett pass, vilket jag inte vill, men eftersom jag ändrar medborgarskap så betyder det att jag ska fixa en ny ID-handling.
Eftersom detta beslutet togs väldigt fort, vi bestämde oss nu i veckan att vi skulle åka till Turkiet och just nu har jag inte mer än 100 kr och resan kommer kosta ca.3500 kr + 700 kr i förbokning....ser ni vart jag försöker komma?
Vi ska åka i april, jag får leva fattigt i ca 2 månader pch kan då lyckas att samla ihop 2100 kr, visserligen kmr jag få 1.500 kr utav min älskade syster, älskar dig Jonna <3 så pengar kmr jag la hinna få ihop...nätt å jämt pga medborgarskapet + passet + ID-handling. Men man vill ju inte leva som världens snålaste när man är utomlands?


Men nog om det, över té det som gör detta så himmla svårt. 

Jag träffade söta Jessi idag <3 
Vi satt och snackade om Turkiet resan och bollade idéer osv och kom fram till att OM det inte blir något med den resan för oss två så kan vi själva göra en egen resa efter studenten till London <3 
Men grejen är den att, det kommer ju inte att bli samma sak som klassresan INFÖR studenten men.....London, dit har jag alltid velat åka och tanken att åka med mina närmsta vänner är fantastisk! :D 

Klassen vill boka typ redan nu, men eftersom jag inte vet när jag godkänns som svensk medborgare och vi inte lyckats få tag i varken dem eller papprena än så är det svårt att säga om jag kan åka med eller inte och eftersom allt gick och går så fort så har det gjort mig ännu mer osäkert på hur jag ska göra. Klassen vill inte åka någon annanstans, för var vi inne på kusten, men nope ~ :/ 
Det är väldigt synd för att alla har inte pengar osv och kan inte följa med även om de faktiskt vill, vilket antagligen kommer att hända mig, misstänker jag, då hade det varit bäst att åka till typ ex. kusten eller Danmark eller whatever, you get my point. 


*suck* .....FML.... jag får helt enkelt först vänta och se hur lång tid det kommer ta för mig att bli godkänd, men tyvärr så lutar det mer åt att jag får vänta med att resa. Känns inge bra att stressa sig egenom allt för att resa, även fast jag VERKLIGEN vill fira studenten med min klass.....önskar bara att de kunde förstå det lite bättre än vad de tror att de gör, för en klassresa ska va med klassen, inte med bara några få stycken för att några inte har möjlighet eller får en massa krångel pga det, lite mer anpassning tack. 

Får la se hur det blir, en sak i taget. 



                                                    
 
                                                    

                                                                       Känslan är inge kul alls. 


                                           
  /R.Moisio*                                                      
 
 

 
 
 







Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback