Rebekka Moisio
We fear rejection, want attention, crave affection, and dream of perfection. ♥

100 FRÅGOR & SVAR


Här kommer listan på 100 frågor som jag ska svara på, 100% ärligt snacka vi om nu asså ~ ;p 

1. Hur gammal är du? - 18 år

2. Hur gammal känner du dig? -
Tjaow....jag skulle ju vilja säga 18 år precis som jag är men....även om jag anses som "vuxen" så har jag inte lämnat min lilla barnkamare än, hihihi ~ c: 

3. Vad har du gjort i dag? - Vaknat, käkat frukost, gosat med Diesel (älsklingens hund) åkt till bussen och suttit i bussen och sedan gått till skolan och nu sitter jag här eftersom jag inte börjar förrens kl.12.00 idag c: 

4. Vilken film såg du senast? - Hmm....Senaste filmen....hmm...räknas serier? nu får det det. South Park. 

5. Vem ringde du senast? - Birgitta

6. är du besatt av någonting? - 
Choklad. Helt klart, jag skulle inte kunna överleva utan min choklad :o TACK DU SOM UPPFANN CHOKLADEN QwQ <33 

7. Är du rädd för blod? - Nä, men det kanske inte är de mysigaste ~ 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? - Hård stol, vid ett av borden i cafeterian i skolan. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? - Babushka. Erkänn. Jag är helt övertygad. Se, hon gör till och med "We want YOU." Japp...Babushka. 

                                                   

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? - Påstår du att jag inte är allmänbildad? :o 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? - Blå :3

12. När vaknade du i dag? - 
Kl: 07.55

13. Vilken är din favorithögtid? - Haloween och Jul. Stämmningen är helt underbar ~<3

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? - Hos min pappa i Varberg, jag saknar dig nått fruktansvärt <3 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? - Jag venne.

16. Hur vill du tillbringa din pension? I ett hus med min man och alla våra barnbarn och göra mysiga resor tillsammans. (wow...längtar redan)

17. Vad lyssnar du på just nu? - Emeli Sandé - Read All About It (Stefan Biniak Bootleg) 

18. Har du någon gång brutit ett ben? - Aldrig.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  - 
Choklad, nudlar, kaffe, popcorn och cöla <3 

20. Vem är din favoritkändis?  - Jag har ett par stycken, jag kan ju inte bara välja en >___<
- Jensen Ackles
- Leornado Dicaprio
- Rachel Bilson
- Vin Diesel
- PewDiePie :D 
osv osv ~~ 

21. Vad är du på för humör just nu? - Kunde ha varit bättre .. ~ 
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? - Europa

23. Snarkar du? - Nää, men pratar i sömnen gör jag tydligen, haha :p 

24. Vilka yrken har du provat på? - Pluggar fortfarande, men jag praktiserar (börjar nu på ons igen) som förskolelärare :) 

25. Hur går du helst klädd? - Jeans och någon bekväm tröja. 

26. Vilket stjärntecken är du född i? - Jungfru 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Helt klart choklad! OWO <3

28. Vad sa du senast? 
- "Hör av dig när du har lunch, puss jag älskar dig". 

 29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? - Jag går fortfarande i skolan (still -.-) och jag venne riktigt, men favorit ämnet är nog psykologi ^^ 

30. Vad har du på dig just nu? - Jeans, grå/rosa tröja och ljusgrå kofta och mina älskade Jeffery Campbell <3 

31. Vilken är din favoritaffär? - Ojj...de absoluta favoriterna är nog, Gina Tricot och Cubus 
  
32. Vad har du för storlek i kläder? - Olika beroende på märket men mellan 38-40
 
33. Vad har du i dina fickor? - Inte ett jota...JO! 15 kr. 

34. Vad köpte du senast? - Kläder och lite annat stuff ~ :3

35. Hur många gånger har du flyttat? - Många gånger.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? - Mobil, choklad i lager, böcker

 37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? - Absolut INTE någon morgonmänniska, jag hatar mornar...jag e nog mer en kvällsmänniska. 

38. Senaste filmen du såg på bio? - Det var nog The Mortal Instruments - Stad av Skuggor 

39. Har du blivit sydd någon gång? - 
Ja, efter min käk operation. 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? - Ja, det har nog vi flesta gjort. Då vi var små tänker jag på då ;) 
41. Vad åt du till frukost? - 1 Macka och en kopp te
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? - Jag bodde hemma hos mina biologoska föräldrar (som var skilda) 
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? - Nej, jag har inget körkort 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? - Min älskling ^^ 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? - På nattdukbordet. 

46. Vad var det sista du åt? - Förutom frukosten....Nudlar och mina kakor jag gjort. 

47. Vem är världens vackraste kvinna? -  För mig är det nog, Rachel Bilson.

48. Är du blyg? - Ibland ja. 

49. Vilken var den sista konserten du var på? - Jag venne x.x

50. Vad heter du i andra namn? - Rebekka 

51. Har du varit med om en bilolycka? - Nej, inte vad jag vet iallafall. 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? - Yesyes ~ and u will never know ~~  

53. Vilken är den roligaste träningsformen? - Dans & Boxning

54. Har du några husdjur? - Ja, 2 katter, ena super mysigt störd och ena tjurig och 1 hund c: 

55. Vill du gifta dig? - Absolut :) 

56. Vad är du sugen på just nu? - Latte och cigg <-- (gått typ 1/2 år sen senaste) 

57. Vad är klockan? - 09.32 men kommer antagligen hinna att ändras tills att jag är klar med detta inlägg, huehue. 

58. Vad är det konstigaste du ätit? - För mig är det räka, tvi och blö x.x

59. Har du någon udda förmåga? Jag kan skaka ögonen och snabbt vifta på näsvingarna, räknas det? :3

60. Var växte dina föräldrar upp? - Finland

61. Vad önskar du dig i julklapp? - Nintendo Wii U 

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? - Japp, jag var en riktig teaterapa som liten, haha ^^

63. Göteborg eller stockholm? - Stockholm

64. Har du sett någon dö? - Jag har nog aldrig sett någon dö, men jag har sett någon död. 

65. Har du någon gång ringt polisen? - Nej, men ambulans. 

66. Hur många grader är det ute? - Ingen aning, men det är väldigt grått ute. 

67. Vilken färg har ditt hus? - Grön...grått....typ? 

68. Vad sjöng du senast? - Demi LovatoHeart by Heart 

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? - Yes, det gör man ganska snabbt ändå. 

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? - Nope. 

71. Har du svenskt ursprung? - Naajjj, finskt :) 

72. Hur mycket väger du? - Har du inte lärt dig att man inte frågar om en kvinnas vikt? FY SKÄMS. >:C

73. Har du ett turnummer? - 7 och 9 

74. Vem kramade du sist? - Min bättre hälft <3

75. Har du någon gång åkt snowboard? - Nope och kommer aldrig öra det xD

76. Kan du åka skateboard? - Jorrå, hyfsat iallafall.

77. Nämn någon du beundrar och varför? - Mina syskon, ni är mina förebilder! <3 

78. Har du gröna fingrar? - Njae... ~~ 

79. Har du svimmat någon gång? - Nej, bara nära. 

80. När lärde du dig senast någonting nytt? - Varje dag uppfattar vi någonting nytt :) 

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? - en del som, Bekka, Bekkis, Ekka, Piiku, Moisio, älskling och...Morre -.-' 

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? - Hoppa jämnfota och skrika glatt och dratt iväg och shoppat, hihihi c: 

83. Är du vidskeplig? - Bara när det kommer till vissa saker så som att gå under en stege och fredag den 13:e .__.

84. Vilka är dina största svagheter? - Om du menar svaghet hos en person eller personligt så....
"För en annan individ": Leende, ögon, brittisk dialekt, tydliga kindben/nyckelben. 
Personligt: Kort stubin

85. Vad händer till helgen? - Mina små syskon kommer och på lördag ska vi fira att jag har fyllt 18 år :) 

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? - jag hade antagligen övervägt det med tanke på hur mycket jag hade kunat shoppa men.....nej, mitt sunda förnuft att nog vunnit, nej det skulle jag inte. 

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? - Ingenting. 

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? - Flyga, slicka på armbåde och dricker 1 liter rent utan att bli full....eller det vet jag ju egentligen inte men jag antar det för de e knappast möjligt att någon faktiskt skulle kunna klara av det o___o'' 

89. Vilken är din favoritrestaurang? - Thai House i Skövde, helt klart :) 

90. Bada eller duscha? - Bada.

91. Är du bra på att laga mat? - Dom äter det i alla fall men dom kanske inte vågar något annat, haha ;) 

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? - Nej, men jag skulle gärna vilja testa att ha skoluniform ^^ 

93. När och varför var du på sjukhus senast? - Då jag skulle operera min käke för ca.....2 år sen kanske? 

94. Vilket är ditt drömyrke? - Förskolepedagog (dagisfröken) 

95. Har du några Piercings? - bara i öronen, men vill ha i näsvingen och spiderbites :D

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? -  Jag är väldigt kräsen när det kommer till kokt ägg. Jag äter det inte om det inte är helt hårdkokt och stekt ägg ska vi egentligen inte prata om... >.>'' 

 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? - Då vi brukade hälsa på mina morföräldrar när jag var liten.. <3 

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? - Skrev på detta. (Haha jag har inget liv) 

99. Har du gråtit idag? - Nej

OCH NU.....DEN SISTA SÅ INTRESSANTA FRÅGAN ~~~~ *trummvirvel* 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? - Plugga och vänta på att Jessica ska dyka upp och hålla mig sällskap :3

                                

                             
 

                                                    And dat was it, see u lejtööör aligatoooor ~~~~ 


/R.Moisio 
 

 

 


anonymtjej:)

Varför gjorde du en käkoperation och hur såg det ut innan och efter? :)

Svar: Jag gjorde min käkoperation för att min käka satt alldeles för långt bak och kunde påverka mig i framtiden så pass mycket + att mitt ansikte så betydligt mycket mindre ut! :o
Resultatet vart för mig väldigt stor, eftersom jag var van vid min lilla haka, de sköt fram min käke så jag fick mer haka och så att mina tänder passa bra då jag bet ihop ^^
Men läkningstiden var hemsk, det gjorde fruktansvärt ont och kunde bara äta flytande :/ Men det var allt värt det för personligen tycker jag att det ser bättre ut nu än då :)
Adamsflicka

2013-09-30 / 13:18:05

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback